jul 12

Print denne Indlæg

En uge afsluttes med familiens Brexit

Endnu en tur til England med hele banden. Det var godt vejr og vi nåede vidt omkring i år. Vi boede traditionen tro på det fantastisk Hotel Leadley og startede ud med en god barbeque og en både spændende, afslappende men til tider også hektisk uge.

uk-holiday-2016-salisbury-cathedral

Vi besøgte Stonehenge og den flotte katedral i Salisbury. Jeg ledte længe og kiggede også grundigt for at finde den helt rigtige “Salisbury Hill”, men der var mange bakker der omkring.

Vi spiste på Pizza hut den aften og jeg må nok indrømme at sodavandsmaskinen, som jeg havde set i tv ikke nåede den gode gamle Sodastream til sokkeholderne.

uk-holiday-2016-sodavand-hos-pizzahut

Der var både Coca Cola, 7 Up, Pepsi og flere og alle i mange varianter. Kan varmt anbefale 7 up med lime, hvis du skulle komme forbi sådan en maskine en dag 🙂

uk-holiday-2016-stonehenge

En spændende aften i Stonehenge, lidt promotion af DigiScreen på hotellet nær Stonehenge og så en tur omkring Southampton på vejen hjem til London i John lækre Q5’er. Tusind tak for lån! Det var som altid en fornøjelse at køre i trafikken i det engelske og en lækker Audi gør bestemt ikke oplevelsen dårligere. Nu må jeg så bare erkende at jeg afprøver el bil fra august, hvor jeg får mig en BMW i3.

uk-holiday-2016-bmw-i8-rc-car-electric

Selv samme model har Sebastian købt i England – eller storebror’en- her er det en BMW i8 – også på el.

I Southampton var vi en tur på museum for at opleve Titanic, som jo havde hjemhavn i byen indtil den tog på sin første og sidste rejse.

uk-holiday-2016-titanic-simulator-southampton

Drengene prøvede Titanic simulatoren

uk-holiday-2016-titanic-sebastian_resize uk-holiday-2016-titanic-oliver_resize uk-holiday-2016-titanic-lucas_resize

og alle tre prøvede de at “ligge” på Titanics dæk og slikke sol 🙂

Inden vi tog hjem mod Danmark var vi også på vores fiske restaurant i Brighton, The Regency. I Brighton var jeg også sikker på at jeg ud over at lege med ungerne i Brigton Piers tivoli skulle til tops i det nye “tårn”, som man køber billetter til gennem British Airways, præcis som man gør det til London Eye.

uk-holiday-2016-brighton-360

Desværre var det ikke bygget færdigt og åbner først i løbet af sommeren. Jeg havde eller fået lokket den mellemste Sebastian med, men det må så blive næste gang vi er i Brighton 🙂

Men der blev spillet mange penge op i Coin pushers som de gamle maskiner med mønterne hedder og alle morede sig gevaldigt. Sådan skal det være!!!

uk-holiday-2016-graveyard-charldon

Vi var en tur omkring John og Leslies kirke, som snart kan fejre 1000 års jubilæum. Denne gang var vi der sent på aftenen, for at se den uhyggelige gamle kirkegård i mørket. Spooky!

Lørdag blev det tid til familiens Brexit og vel hjemme i Struer, er vi endelig klar til at få sat køkkenmanden igang med montering af vores nye køkken. Det skrider fremad og med lidt held skulle vi gerne blive færdige i løbet af næste uge 🙂 Det bliver bare SÅ dejligt at få køkkenet tilbage og ikke mindst slippe for at gå rundt i støvede rum midt i huset.

pokemon-go-i-danmark-iphone-ios-2016-1 pokemon-go-i-danmark-iphone-ios-2016-2 pokemon-go-i-danmark-iphone-ios-2016-3 pokemon-go-i-danmark-iphone-ios-2016-4

Pokemon Go er rigtig blevet hypet i de sidste dage for både godt og skidt. Det var dog ikke værre end at det skulle prøves og konceptet er sådan set ret så smart og Nintendos aktier er da også steget 25% siden spillet blev lanceret.

Så der blev samlet lidt skud og Pokemons i Struer tirsdag aften inden pizza og aftensmad tid.

Hvis du vil have det på din iPhone inden spillet frigives i Danmark, kan du benytte dig at denne fremgangsmåde:

1. Vælg Indstillinger > Generelt’ > ‘Sprog og område’ og skift sprog til Engelsk og område til United States
  2. Vælg ’Indstillinger’ > ’iTunes & App Store’. og Log ud af App Store
  3. Åbn App Store og søg efter ’Pokémon Go’. Hvis det ikke er synligt så opret en amerikansk Apple-id.
  4.  Åbn App Store og vælg en gratis app, Vælg ‘Opret nyt Apple-id’. Undlad at udfylde betalingsoplysninger og skriv i stedet en vilkårlig amerikansk adresse.
  5. Når dit udenlandske Apple-id er oprettet, kan du søge efter Pokémon Go i App Store, downloade det og begynde at spille.

Al kapital er kastet efter Novo Nordisk og GN Store Nord efter NNIT aktierne blev solgt – selvfølgelig inden de tog deres uforklarlige himmelflugt (snydt igen) – og nu afventer jeg Tryg aktien kommer ned på 115 hvor der så bliver handlet forsikringsaktier.

I mellemtiden ville vi have været på besøg på spejderlejren i byen, som drengene ikke var så interesseret i at deltage i – og måske forståeligt nok efter vores engelske uge. Vejret er heller ikke fantastisk og besøgstiden sluttede allerede kl. 16, så det kunne jeg af gode grunde ikke nå.

P.S. Hold op hvor er drengene bare blevet gode til at tale engelsk – alle tre!! Sebastian skulle iøvrigt have et par billeder med i skolen og de ligger da bare lige her.

Nu er spørgsmålet så om jeg kan snige mig en dag til København for at høre Stephen Hawking? Måske Oliver vil med?

Ariana Grande – Into You (Cosmic Dawn & Andy Reece Remix)

Permanent link til denne artikel: http://www.ihd.dk/en-uge-afsluttes-med-familiens-brexit/