jul 31

Print denne Indlæg

Aalborg Zoo, Egense og ny legeplads

Et par dage i Egense skulle det også blive til. Vi kørte nordpå for at besøge bl.a. farmor, bedstefar og William i sommerhuset, som lå i det store sommerhus område i Egense og var overdænget med højt solskinsvejr – sikke vi bagte – dejligt !!!

Der blev samlet fly, som senere blev testet ved sommerhuset.

Der blev også skudt for vildt med både armbryst og som her sæbeboblepistoler. Der blev også fanget mange larver og spillet både fodbold, badminton, volleyball og fodbold.

Under besøget stod det også på en tur i Aalborg Zoo, hvor vi købte et Aalborg Card og dermed også kunne komme op i bl.a. Aalborgtårnet.

Der blev kigget på søløver…

Oliver var til tops, da han ikke stod helt foran.

En lille ged fik alle tre også klappet inden det stod på show med Safari Simon på plænen.

Sådan så Safari Simon ud !!!

I Zoo var der både flotte høje giraffer…

og en farlig tiger…

Alt imens tigerfar trampede rundt ude ved de mangle besøgende, lå tigermor med en flok digende tigerunger. Søde små killinger – hvis jeg nogensinde skal have en kat, så bliver det sådan en 🙂

Vi var også en tur forbi isbjørne bassinet. Mange af dyrene havde det varmt og så trætte ud i sommervarmen, men isbjørnene kunne dog velfortjent køle sig ned i deres store pool.

I Zoo var der heldigvis også en stor legeplads, som drengene kunne boltre sig på. Oliver til tops og Sebastian på elefanten 🙂

Lille Laura var også total hip i Aalborg Zoo og på onsdag fylder hun 1 år – tillykke med det – vi glæder os til festen på onsdag !

Så blev trækvognen afleveret – drengene blev taget med videre. Laura, William, Christine og Thomas kørte hjemad, mens vi andre vendte kompasset mod Aalborgtårnet og videre mod Egense til aftensmad i sommerhuset.

I tårnet nåede drengene lige at nyde en is sammen med udsigten fra Aalborgtårnet inden vi tog elevatoren ned til mor igen.

Der blev spillet endnu mere badminton…

og alle daværende hanner kørte en tur mod havn og strand for at kigge på bl.a. færgen til Hals og skibene, som sejlede på Limfjorden.

Hvis man kiggede rigtig godt efter…

kunne man se “salt og peber” ude for enden af Limfjorden (de to bøjer i rødt og hvidt)

På vej hjem kørte vi omkring Farsø, hvor jeg prøvede en Audi, som dog ifølge vores mekaniker var en anelse for dyr. Sommerferien fortsatte herfefter med lidt blandet vejr – heldigvis en masse aftener fine nok til at kunne grille.

AudiA6 2,4 V6 Multitr 5d 2001 Farsoe

På grillen fik vi også lavet de klassiske irske bananer eller hvad de nu bliver kaldt. Der var dog flere versioner af hvordan disse nemmest/mest rigtigt blev grillet. Her er min version:

• Bananerne grilles med skræl indtil skrællen er sort hele vejen rundt
  • Bananen skæres op på langs og der hældes brun farin og whisky ned i bananen
  • Herefter fyldes der godt med vanille softice på – mums !!! (Der kan også bruges flødeskum)

Under en lille løbetur på et par kilometer opdagede jeg at skolen havde fået ny legeplads, så jeg ilede hjem efter drengene, hvorefter vi smuttede en tur over vejen til skolen og gennemtestede den nye legeplads. Ikke mindst den lille forhindringsbane blev et hit hos Oliver.

Der blev sat en personlig rekord under første dags besøg på skolen.

Under login på YouTube faldt jeg over en anden ny video, som faktisk er ret sjov. Hot chick gets wet hedder videoen, en sjov reklame og slet ikke noget i stil med alt det andet smuds der kommer frem ved søgning på disse ord 😉

Bare fordi man går på legepladsen, kan man jo godt være sej !

Oliver prøvede kræfter med det nye torskenet.

Sebastian tog en slapper på den nye runde gynge.

Der var gang i rebene og de blev dømt klar til første skoledag efter ferien.

Spiderman tog lige en tur i det “gamle” spindelvæv ! Der var højt ned…

Bagefter gik turen til Bremdal, hvor den stod på ålegilde og Disney og efterfølgende hjem til Toy Story 3, som jeg gerne ville se inden vi trækker børnene med i biografen for at se den. Den var dog ikke så fantastisk sjov og spændende som forventet.

I aften lørdag skal vi om til Patrick og hans forældre til grillaften med rødderne og i morgen satser vi på Jesperhus Blomsterpark.

Der er også det store spørgsmål om lillebrors navn. Oliver mener jo at han skal hedde Anders og Sebastian hælder mest til Sigurd. Camilla mener at det skal være Alexander og jeg selv er til Victor – det bliver nok ikke til et af de fire  navne og valget kommer nok til at stå mellem Lucas og Marcus – og om en uge kommer lillebror i hvert fald til verden, hvad enten navnet er bestemt eller ej ! 🙂

B&Q happybirthdaycard

På falderebet fik jeg også sendt £100 til Johns 50 års fødselsdags-greenhouse-indsamling, som jeg desværre ikke kom med til. Men hermed tillykke med dagen –  jeg hørte at det var noget af en fest jeg var gået glip af… Typisk 😉 Jeg nåede også at løbe en enkelt tur rundt om byen lørdag eftermiddag. Efter en del sommer-cigaretter og ingen løb, kan man godt mærke der skal arbejdes lidt med både vægten og kondien igen 😉

IMG_3601danmarkloeber-troeje-sidste-tur

Jeg tog min “Danmark løber” trøje på, som er den første løbetrøje jeg fik og også det første egentlige løb jeg var med i. Blusen er ved at være lidt kort i det, så lørdag blev den sidste tur for den og en ny begyndelse for mig – jeg forventer at starte med morgenløb fra i næste uge…

Permanent link til denne artikel: http://www.ihd.dk/aalborg-zoo-egense-og-ny-legeplads/